S Veru na cestách - letenky, co a jak na letišti a v letadle ?

/
2 Comments
Krásný den,

mám tu pro Vás další díl ze série S Veru na cestách.

Tentokrát se zaměřím na letenky a na situaci na letišti a v letadle. Pro někoho, kdo létá běžně, nejspíše tyto informace nebudou představovat nic nového. Ale myslím, že pro lidi, kteří poletí poprvé, budou tyto informace užitečné. Protože pokud bych já před svým prvním letem všechny tyto informace do detailu slyšela, byla bych mnohem klidnější, než když jsem při svém letu před 5 lety byla :).


Začnu koupí letenek. Pokud si zakoupíte zájezd u CK nebo CA, tak v ceně zájezdu máte zaplacený let, ubytování, stravování. V pokynech Vám přijde oznámení o čísle letu, času odletu a veškeré další informace k letu. Pro Vás tato forma již neznamená žádné další zařizování a akorát čekáte na den Vašeho odletu. Letenky jsou jak u kterých letů, např. na jiné kontinenty letenky budou, ale v rámci Evropy se stačí prokázat cestovním pasem či občanským průkazem.

Pokud si ale zařizujete koupi letenek sami, zabere Vám to trošku času. Já mám výbornou zkušenost se stránkou Honzovy letenky, kterou Vám můžu určitě doporučit, sama zde letenky nakupuji.

Sleduji tuto stránku i na FB, protože tam jsou neustále akční nabídky.

Přes vystavený odkaz se již vždy prokliknu na stránku letecké společnosti, kde si zvolím čas a místo odletu. Tímto způsobem si můžu navolit také cenu, protože si vybírám termín tam a termín zpět a často se stává, že každá cesta je jinak naceněná.

Můžete si také určit sedadlo, na kterém chcete sedět za poplatek a přikoupit si můžete případně zavazadlo.


Každá letecká společnost si určuje, kolik zavazadel Vám umožní bezplatně vzít na palubu, ale většinou si velký kufr u těchto nízkonákladových společností musíte připlatit. Já jsem si však vyzkoušela, že si vystačím se zavazadlem, které je zahrnuté v ceně, pokud letím do destinace po Evropě na pár dnů.

Platbu vždy provádím přímo on-line a letenky jsou zaplacené. Rovnou se Vám ukáže datum check-inu, kdy se opět přihlásíte do systému a let si potvrdíte. Po potvrzení letu si vytisknete letenku nebo si ji uložíte do mobilu a na letišti se budete prokazovat pomocí QR kódu. A opět čekáte, než nastane Váš den odletu.
 

V pokynech je většinou napsáno, že máte být na letišti 2 hodiny před odletem. Pokud máte velké zavazadlo k odbavení, na tabuli v letištní hale zjistíte, na jakou přepážku se máte jít odbavit.

Pracovník Vám zkontroluje cestovní doklad (pas či občanský průkaz), převezme od Vás zavazadlo a Vy ho uvidíte až v destinaci.

Potom přecházíte na bezpečnostní kontrolu. Do přihrádky si odložíte např. batoh, vyjmete z něj elektroniku a produkty, které obsahují tekutiny (také krémy a všechny kosmetické produkty, které dáte do sáčků, které si na letišti můžete vzít). Mohou se převážet tekutiny do 100 ml, dohromady však nejvíce 1 litr.

Doporučuju si sundat také pásky, šperky, brýle - já jinak vždy zalarmovala bránu. Pokud alarm nespustíte, jdete si převzít své věci. Pokud začne brána pískat, tak si Vás pracovník vezme stranou a buď se optá, zda u sebe něco kovového máte (stačí i spona na botech) a nebo Vás prohmatá a pošle Vás, ať projdete ještě jednou. A na Tenerife jsem šla i na drogovou kontrolu.

Každá letecká společnost si určuje, jaké věci můžete v letadle převážet, takže je dobré si tyto informace před odletem pročíst.

Jak projdete bezpečnostní kontrolou, tak už se pohybujete v zóně, kde jsou různé obchody a čekáte, až se otevře gate. Vy zase na tabuli zjistíte, kam máte jít a gate se většinou otevírá půl hodiny před odletem.

I u gatu mi vždy pracovník zkontroloval pas a také v letadle, aby opravdu cestoval jen ten, kdo má. Cesta do letadla je různá. V Praze jsme procházeli tunelem, v Pardubicích mě k letadlu vezl autobus a v Ostravě jsem šla z haly dolů po schodech a letadlo čekalo před budovou, takže jsem přešla pěšky venkem.


Až se usadí všichni cestující, tak letušky ukážou bezpečnostní pokyny a potom už vzletíte do oblak. Vzlet a přílet miluju, létání celkově si užívám a můžu Vám tento způsob dopravy jedině doporučit, pro mě je létání nejlepší způsob dopravy.

Dříve bylo na palubě v ceně letu také občerstvení. Teď, pokud let trvá méně než 4 hodiny, tak občerstvení na palubě si můžete přikoupit. A pokud let trvá více než 4 hodiny, tak letecká společnost je povinna jídlo poskytnout. Takže když jsem letěla na Tenerife, tak jsem dostala bagetku, teplé jídlo (bramborový salát, řízek) a oplatek a k tomu jsem si mohla vybrat pití alko, nealko.

Po příletu Vás buď k letištní hale doveze autobus a nebo přejdete pěšky. Pokud jste v místě odletu dávali zavazadla k odbavení, tak si v místě příletu na tabuli zjistíte, na který pás si půjdete na své zavazadlo počkat a až si jej převezmete, tak už buď jdete po své vlastní ose a nebo na Vás bude čekat delegátka, která Vám předá informace a ukáže, kam jít na transfer, který Vás převeze k hotelu.

Postup zpátky je stejný jako při cestě tam :).
 

Pokud Vás cokoliv zajímá, budu ráda za Vaše komentáře a ráda Vám odpovím. Já se těším, jaké letenky si přes web zase koupím a doufám, že co nejdříve zase poletím do zahraničí.

Mějte se moc báječně,
Veru ♥






2 komentáře:

Děkuju za Vaše komentáře :)

Veru. Používá technologii služby Blogger.
Děkuji moc za každý komentář :*