S Veru na cestách - cestovní kancelář nebo cestování na vlastní pěst?

/
7 Comments
Krásný den ♥,

jelikož cestování miluju a patří mezi mou oblíbenou zálibu, rozhodla jsem se publikovat postupně články a videa, která se cestování týkají.

Osobně jsem cestovala jak na zájezd organizovaný cestovní kanceláří, tak jsem si návštěvy zahraničí organizovala sama.

Myslím si,  že když se rozhodujeme mezi zájedem od cestovní kanceláře/agentury a zájezdem, který si naplánujeme sami, tak to záleží hlavně na nás, jaké jsme povahy. Jestli je pro nás pohodlnější, když si koupíme celkově zařízený zájezd a máme za sebou nějakou společnost a v zahraničí na místě delegáta a nebo jestli se nebojíme, vystoupíme ze své komfortní zóny a odvážíme se, vše si naplánujeme sami, protože si rádi organizujeme čas.
 

Co se týče ceny, tak si myslím, že hodněkrát si zájezd dokážu naplánovat levněji, ale často jsou zájezdy od společností levnější, protože mají sjednané smlouvní ceny nebo výhodnější prostě jsou, jako např. můj zájezd na Tenerife mě vyšel levněji od CK Fisher.

Přes cestovní kancelář jsem cestovala také na jednodenní výlet do Polska. Je výborné, že můžu tuto možnost využít, pokud se sama nemám jak na dané místo přepravit a je zde jasně udaný příjezd, plán a odjezd.

Když jsem si koupila zájezd od cestovní agentury např. na ostrov Rhodos, měla jsem zajištěné letenky, transfer z letiště/na letiště, ubytování, stravování a služby delegáta. Zde je výhoda, že pokud máte nějaké problémy či potřebujete poradit, máte delegáta k dispozici a můžete s ním vše řešit česky. Takže tato forma je pohodlná a na místě si už můžete vše organizovat podle sebe.

Pokud cestujete sami do zahraničí a domluvíte se, vystačíte si i sami se sebou. Aspoň poznáte jednak sebe, jak umíte problémy řešit, případně pokud cestujete s někým, vyzkoušíte si, jak jde řešení situace Vám oboum dohromady a může to Váš vztah vylepšit. Lidé v zahraničí mi přijdou ochotní a přátelští a vždy se mi snažili ve všem pomoct.






I na poznávací zájezd jsem jela s cestovní kanceláří a sama organizovaně. Zde je podle mě nejdůležitější průvodce, na kterém jde vidět, že ho cestování baví, zajímá a dané místo zná.

Když jsem cestovala do Norska a Švédska, tak paní z CK Erika Tour byla fantastická. Jednak byl poznávací zájezd zorganizovaný fantasticky a jednak na ní bylo vidět, jak je i ona na těchto místech šťastná, proto jsme navštěvovali samá krásná a zajímavá místa. Zde nemám co vytknout.

Za to při zájezdu do Anglie jsme dostali tak příšerného průvodce, se kterým jsem byla opravdu nespokojená. Zde bych mohla říct, že jsem se mohla od skupinky oddělit, což v mnoha případech lze, ale byla jsem limitovaná tím, že jsem musela být na jednom místě jako všichni ostatní, takže jsem si nemohla tak vyskakovat, jako když bych si vše řídila sama. Takže po mé zkušenosti s Londýnem si už budu tyto poznávací zájezd do měst organizovat sama, protože jsem spokojenější, více mi to vyhovuje a zjistila jsem, že si vše sama dokážu zařídit.



Pokud cestuji na vlastní pěst, dávám do organizace více svého času než u zájezdu přímo koupeného. Ať volím tu či tu formu, vždy pročítám různé recenze a koukám na různé fotky, abych se s daným místem aspoň trochu seznámila nebo si načetla názory jiných lidí. V tomto případě se ale stejně vždy rozhoduji ve výsledků podle sebe, protože co se nemusí zamlouvat jednomu, tak to si může zamilovat druhý.


Pro tento první díl je mé povídání u konce, já se budu těšit na Vaše zkušenosti a názory - jakou formu spíše preferujete Vy :)

Já osobně si myslím, že každá forma cestování má něco do sebe a nezatracuji ani jednu z možností.

Mějte se moc nádherně,
Veru ♥








7 komentářů:

  1. Já jsem zatím vždycky jezdila k moři s cestovkou. Letos jsem už měla tendenci si vše zařídit sama, ale nakonec jsem neměla čas vše organizovat, jelikož hned jak jsem dokončila zkouškové, hned jsem nastoupila na brigádu. Z tohoto důvodu jedeme opět s cestovkou. Hned jsem si naplánovala, jak si to příště naplánuju sama. Tak uvidíme, jestli mi ro vydrží :D

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  2. Mi vždy keď sme išli na dovolenku vždy to bolo cez cestovnu agenturu lebo mi v rodine nejako nikto neovláda žiadny jazyk čo by sme teda radi. Ale jednoducho každý na to nemá vlohy aby ho vedel a tý čo ho vedia ticho závidím:)ale už sme aj diskutovali o takej možnosti že aspoň do chorvátska by sme sa vybrali len tak na blind ale čas ukáže.. Pekne si to napísala ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem zatím všude byla s cestovkou, zatím to je pro mě to nejjednodušší řešení, třeba teď zrovna na začátku srpna jedu do Norska, původně jsem s kamarádkou myslely, že bychom si to zorganizovaly samy, ale vzhledem k tomu, že ani jedna z nás není zrovna nejlepší řidičkou a spoléhat se na místní dopravce se nám nechtělo riskovat, tak jsem zvolily tuto cestu a moc doufám, že natrefíme na podobně fajnovou paní průvodkyni :) Ale do budoucna by mě určitě spíše lákalo jezdit na vlastní pěst, přeci jenom je to víc uvolněnější a člověk se může řídit podle sebe, co chce a nechce vidět, tak doufám, že příští léto si už budu plánovat dobrodružství sama :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. S cestovkou jezdíme pouze v létě na dovču k moři. Ovšem na jiné výlety jedině sami, kdy si vše zajistíme podle svého.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  5. Jůů, super článek! Cestování MI-LU-JU, takže tyhle posty jsou pro mě supeeeer :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jezdila jak s cestovkou, tak i sama a musím napsat, že samotnou s kamarády mě to více bavilo. Jednou jsme takto letěli na Mallorcu, bez zajištěného ubytování a bylo to super. Ubytování jsme sice našli až ve třetím hotelu, ale byli jsme spokojení. Výlety jsme si taky naplánovali sami, ale nejvíce času jsme stejně trávili u moře. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  7. Dovolená od cestovky podle mě super, když si člověk najde informace o dané destinaci, spokojenost a recenze o CK, hotelu apodobně... Ale musí se počítat s tím, že se jentak někam mimo hotel nedá zajet. Poznávací zájezdy mě sice baví, ale z CK nebaví, protože jsem moc odkázaná na delegáta a nemám svůj volný čas. A sama jsem dovolenou neorganizovala, pouze jezdím s těmi, co dovolené a výlety organizují a to je super.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuju za Vaše komentáře :)

Veru. Používá technologii služby Blogger.
Děkuji moc za každý komentář :*