Moje strava - zkušenosti, výživový poradce, ideál

/
26 Comments
Ahoj všichni :),
jelikož se sama ráda zajímám o zdravý životní styl a věnuju hodně svého času jednak pohybu, tak i stravě, ráda bych se s Vámi podělila o svoje názory a zkušenosti, jak to s jídlem mám já.

Začala bych tím, že už od mala jsem zvyklá pravidelně jíst. Od ZŠ jsem si každý den chystala svačiny do školy, jsem zvyklá na snídani, svačinu, oběd, svačinu a večeři, takže jím celý svůj život 5x denně. I na SŠ jsem si pořád chystala svačiny s sebou a když jsem viděla, že máme školu odpoledne, tak jsem si chystala nejen dopolední svačinu, ale i odpolední.
Potom přišel přechod na VŠ, kdy jsem se o sebe už musela postarat úplně sama mimo jiné si taky chodit nakupovat a tak přemýšlet, co budu jíst.
Mám zkušenost, že spoustu lidí v tomto období přibere nějaké to kilo a když se dívám na fotky z prváku, tak i já jsem si přišla taková baculatější ve tvářích a postava nevypadala tak, jak vypadá teď.
Bylo to právě tím, že jsme měli školu od rána do večera, já jsem se nestíhala najíst, často jsem neměla teplý oběd a celkově ten obsah jídelníčku nebyl správný.

Moje tělo se hlavně necítilo dobře, já jsem se necítila dobře, byla jsem neustále unavená. A tak jsem se sama začala o stravu zajímat a z různých článků jsem si sestavila skladbu jídel, kdy je co pro tělo ideální. 

Postava se mi začala lepšit a já jsem se cítila mnohem líp. Podle svého režimu jsem takhle jedla asi další 2 roky.
A minulý rok jsem občas zase měla dny, kdy jsem byla hodně unavená a necítila jsem se dobře, jedla jsem nejspíš i míň na to, jak pohybově aktivní jsem byla.
A tak jsem se domluvila se známým, výživovým poradcem a spolu jsme moje stravování zkonzultovali. Řekl mi, že mi jídelníček na míru sestavovat nemusí, protože vidí, že jsem za ty roky svoje tělo poznala a vím, co mi vyhovuje, jen jsme nějaké věci poupravili a poradil mi, jak si utvořit skladbu jídelníčku, abych unavená nebyla. A od té doby úplná paráda.

Za sebe můžu říct, že je nejlepší najít sama sebe, jak stravování vyhovuje Vám, tak abyste se cítili skvěle. Já nemám ráda žádné omezování a vyřazování potravin z jídelníčku. Když na danou věc mám chuť, dám si ji bez výčitek. Nedržím žádné nesmyslné diety, jen jím zdravě a vyváženě.

Správná a pravidelná strava (a také dostatečný přísun tekutin) je pro naše tělo opravdu důležitá a sama si myslím, že to jak jíme, vypovídá i o tom, jak vypadáme. Pohyb je taky důležitý (připravuju články i na tohle téma), ale na prvním místě je strava. Moje mamka je toho úkazem. Celý život jedla zle a po 4 těhotenství se to na těle taky podepsalo. Více jsme se o stravování začali bavit, domluvila jsem jí schůzku s Kubou, sestavil mamce jídelníček, protože u ní to bylo opravdu potřeba. Najela na zdravou stravu a já jen koukám, jak se jí postavě krásně mění a jsem na ni moc pyšná.

To by pro dnešní článek bylo z mé strany vše, pokud by Vás zajímala podrobnější skladba toho, jak se stravuji a nebo byste na mě měli konkrétní otázky o jídle, jsem tu pro Vás :).

Jak to máte se stravou Vy?

Mějte se nádherně,
Pa Veru ♥




26 komentářů:

  1. Moc pekny clanek! Je to kazdeho boj a u Tebe je videt, ze jsi ho vyhrala :) drzim Tve mamce palce. Ja se pokousim o spravne stravovani u sebe i pritele a ne vzdy je to jednoduche.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně mám stejný názor, záleží na každém z nás, jak se chce cítit. Osobně si ale myslím, že když se chce, tak to jde, hlavně je důležitý změnit celkově tu stravu i pohyb už prostě napořád, tak aby to hlavně chtěl ten člověk, aby mu to tak vyhovovalo :)

      Vymazat
  2. Fajn článek :) určitě s tebou souhlasím! já se taky vždycky stravovala dobře a pak jsem tedy přibrala, když jsem žila v Anglii cca 10 kg a těžko se to shazovalo, nicméně s pohybem, dostatkem tekutin a vyváženým jídelníčkem jsem toho docílila a jím pravidelně, občas zhřeším, ale váhu mám pořád stejnou a jsem spokojená :) BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, sdílím stejný názor jako ty :)

      Vymazat
  3. Super nápad na článek, Veru :-) Určitě mě zajímají podrobnosti o tvém jídelníčku :-) A máš parádní postavu :-) Ani vychrtlá, ani nic nepřebývá - tak to má být :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jím kdy chci a co chci. Nikdy jsem takto jídlo moc neřešila, ale je to pěkný článek. Postavu máš skvělou a mamince držím palce. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než jsem šla na VŠ, tak jsem jídlo neřešila a jedla jsem co jsem chtěla a kdy, ale pořád pravidelně. A až tady jsem se o to začala víc zajímat a mě tento způsob vyhovuje i baví :)

      Vymazat
  5. Ze mě při troše štěstí výživová poradkyně bude za pár let :D Ale sama taky zastávám názor, že většina lidí vůbec nepotřebuje nějaký jídelníček a stačí prostě logicky uvažovat. Samozřejmě najdou se lidé, kteří si sami neporadí. Já sama na sobě vidím, že když bych si vařila sama, tak by to bylo lepší, takhle prostě z pohodlnosti jím, co je doma a ideální to není. Ve škole jím jak kdy, taky záleží na rozvrhu, ale na gymplu jsem jedla strašně málo a nepravidelně. Naštěstí jsem během tohohle semestru objevila kouzlo krabiček, takže jsem si vždycky oběd den předem udělala a hned to bylo lepší, není nad vlastní zdravé jídlo :) A taky nejsem zastánkyně vyřazování nějakých potravin a klidně si s mírou dám i něco nezdravého, když mám chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, no vidíš :). Právě já jsem třeba případ, že jsem se o to víc začala zajímat sama a roky jsem sebe poznávala a pak jen doladila ty chyby s Kubou, ale třeba taková mamka ta nevěděla vůbec nic, takže ta jídelníček potřebovala. Právě, zlatý krabičky, ty já s sebou tahám pořád :)

      Vymazat
  6. Muzu se taky zeptat jaky mas ten jidelnicek??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napíšu na něj celý článek, jaké potraviny můj jídelníček obsahují a kdy je jak jím :) Tento článek by už byl moc dlouhý, proto si to rozdělím do částí

      Vymazat
  7. Zajímal by mě konkrétní jídelníček, ráda se inspiruji. Chtěla bych mít břicho jako ty. Já na něm mám spoustu "těsta" :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udelam clanek Ani :) tak zaklad mas :D muzes zacit pracovat na buchtach

      Vymazat
  8. Máš hezkou postavu, nejsi tlustá ani příliš hubená, to je super. Určitě je důležité najít sebe a vědět co mi vyhovuje a co ne. Moje mamka moji stravu nikdy nehlídala v tom jestli jím více nezdravé věci nebo ne ale snažila se mě učit jíst 5 krát denně. Na druhém stupni na základce, kdy se mnou cloumala puberta jsem snídaně vynechávala a stravu nijak neřešila. Na střední škole jako by se nade mnou zlomila hůl a já začala jinak uvažovat, při čemž byla i změna stravy a od té doby se snažím jíst pravidelně. Dnes si bez snídaně nedokážu představit ráno. Jsem typ člověka kterému chutná, jídlu se nevyhýbám a není vyloženě jídlo které bych nesnědla, takže mám větší sklony k rychlejšímu přibírání. Určitě by mě zajímal tvůj jídelníček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, že jsi se našla ve snídani, ta je podle mě hrozně moc důležitá a já sama bych bez ní prostě nemohla fungovat a pak ani bez těch dalších jídel :D.

      Vymazat
  9. Já jím 5-6 krát denně. Samozřejmě koukám na to, co jím, ale nechci se v ničem zas úplně omezovat a něco si zakazovat, takže pokud mám jít jednou za měsíc s kamarádkou na kafe a mám k tomu chuť na dort, tak si ho jednoduše dám. Miluji sport a myslím, že mě jeden dílek něčeho sladkého nezabije ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravý životní styl je něco, co jsem prostě nikdy neřešila, protože mi přijde, že jsem moc mladá, abych řešila takové ,,blbosti"-měla bych si spíš užívat všeho, co život nabízí heh :D Jinak jsem ale také zvyklá jíst 5x-6x denně a jsem ráda, že mě to tak naši učili :) -L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně Laur, Tvůj názor :). Mě zase moje skladba jídelníčku zajímá hodně, protože vidím, že si to pak s sebou člověk nese do života

      Vymazat
  11. Pekný článok! Úplne s tebou súhlasím a mám to rovnako - nemám rada obmedzovanie, rada si doprajem hocičo aj vo väčšom množstve, len sa to nesmie preháňať ;)

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovědětVymazat
  12. Great work!! You look amazing!! Congratulations!! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Som zvedava na jedalnicek, to si mala fajn, ze si od mala vedena jest viackrat denne, u nas vacinou iba obed a vecera byvala a potom sa mi ta vaha zacala zvysovat, prave kvoli tymto navykom, jest nepravidelne a vela. Od nejakych desiatich rokov bojujem s vahou, v cca 15 som zistila, xe to uz asi bude anorexia, pri prijme jedno jablko denne s neskutocnymi vycitkami. Nasledovalo obdobie takeho toho zachvatoveho prezierania, dnes sa snazim kontrolovat, avsak je tazke lubit svoje telo pre mna aj ked mam vahu viac nez ok.
    Mna by zaujimalo viac veci o tvojom stravovani a cvicenu, kludne by si mohla pisat viac dopodrobnaa dlhsi clanok, takto to bolo iba tak light :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti dekuju za komentar. Podrobnejsi clanek o jidle uz sestavuji, tenhle byl spis uvodni informacni :). Verim, ze pro Tebe muze byt tezke mit rada sve telo, ale strava je pro nej dulezita a je hlavni, ze jsi se z anorexie dostala :)

      Vymazat

Děkuju za Vaše komentáře :)

Veru. Používá technologii služby Blogger.
Děkuji moc za každý komentář :*