Moje skladba jídelníčku

/
34 Comments
Ahoj všichni :),
jsem ráda, že Vás více zajímá můj jídelníček a některé z Vás se k článku o stravě vyjádřily, i když je to jiné téma, než tady bývá obvykle.

Na začátek řeknu, že jsem si jídlo nikdy nevážila a ani si ho nevážím. Takže Vám zde přesně nenapíšu gramy, protože se jimi sama také neřídím a jím tak, jak mi porce vyhovují, jak jsem sama poznala, že mi vyhovují.
Ale třeba mamka, která jedla příšerně, no spíš moc nejedla, tak u té bylo potřeba sestavit jídelníček přímo na míru i s gramama.

Jím tedy 5x denně, protože mi to tak vyhovuje. Nenavštěvuji žádné fast-foody, výjimečně si třeba zajdeme s přítelem na gyros, ale to jestli je tak 1-3x za rok. A miluju čokolády a všechno možné sladké, ale je to právě ta sladkost, kterou si dám občas a neláduju se tím od rána do večera. A když je doma buchta nebo nějaký dezert, dám si ho spíše k snídani nebo k dopolední svačině.
Snídaně:
K snídani úplně nejčastěji jím bílý jogurt (Hollandia,Lidl, Kaufland 3,5% tuku). Do jogurtu si zamíchám vločky, třeba i chia semínka. Pak si nahoru nakrajím kus ovoce, jakékoliv, nejčastěji mám banány, jablka, kiwi, pomeranč. Když máme doma ochucený jogurt, jím i ten a občas si uděláme k snídani i vafle nebo vajíčka.

Vločky jím asi poslední 2 roky a přišla jsem na to, že mě krásně zasytí na dobu, než je čas na dopolední svačinu. Dříve jsem jedla k snídani pečivo + sýr nebo šunku, ale zjistila jsem, že to mě tolik nezasytí.

Dopolední svačina:
K svačině jsem si teď oblíbila tvaroh (125-250 g) s ovocem (banán, jablko). Dříve jsem jedla třeba 2-3ks menších jablek nebo 2 ks nějakého ovoce, ale do oběda jsem měla rychleji hlad. To, že tam mám bílkovinu mě lépe zasytí.

Oběd:
Na oběd chodím do univerzitní menzy. A nejčastěji tam mám rizoto, rýži s robi/tofu/kuřecí maso, bulgur s tuňákem a mozzarelou, kuskus se zeleninou.
Takže můj týden vypadá např. takhle: zeleninové rizoto, rýže s tofu, cizrnový salát, rýže s vepřovým plátkem v hořčičné omáčce, rýže + čínská směs.
Rýže, kuskus, bulgur, cizrna, mě nejvíce zasytí a i mi nejvíce tyto přílohy chutnají. Doma mám ale třeba i brambory s masem nebo těstoviny. Maso nemám k obědu každý den, v menze máme často tofu, robi, šmakouna.

Odpolední svačina:
K odpolední svačině mám buď cottage/mozzarelu se zeleninou a k tomu knackebrot a nebo si kupuju slunečnicový chléb od Penam nebo takové ty černé chleby z Kauflandu/Lidlu.
Nebo si do krabičky nakrájím tvrdý sýr, šunku (kupuju nejméně s 94% podílem masa) rajčátka, okurek, papriku, prostě jakoukoliv zeleninu.
K tomu třeba hrst oříšků na doplnění energie. A nebo tuňák/rybu se zeleninou a pečivem.

Večeře:
Podle toho,co mám k odpolední svačině, si vezmu k večeři. Řekla bych, že moje skladba odpolední svačiny a večeře je stejná.
Takže když si dám např. k odpolední svačině tuňák se slunečnicovým chlebem nebo knackebrotem se zeleninou, tak k večeři si dám mozzarelu se zeleninou nebo si udělám zeleninový salát s balkánským sýrem. A takhle si to různě střídám.

Do jídelníčku taky zařazuji ořechy (kešu, mandle, arašídy), avokádo nebo i sušené ovoce.

Tak takhle tedy vypadá moje nejčastější skladba jídelníčku. Jak už jsem psala v minulém článku, nevyhýbám se žádným potravinám. Můžete mi napsat, jestli taky máte nějakou skladbu jídelníčku, kdy co jíte :).

Jen jsem Vám ještě chtěla říct jedno. Já se takhle stravuji, protože mi to tak vyhovuje, nejím jen proto, abych se najedla, ale proto, abych tělu doplnila potřebné živiny a energii.
Líbilo se mi, jak Cameron Diaz ve své knize BodyBook přirovnávala naše tělo k autu, kde popisovala, že auto je potřebné naplnit benzinem a ne třeba rajčatovou omáčkou, aby fungovalo a takto je i s náma.

Mějte se krásně a pokud budete mít nějaké konkrétní otázky na mě, můžete mi je napsat do komentářů,

Pa Veru :)





34 komentářů:

  1. Máš perfektní postavičku, Veru:-) Já jsem dlouho bojovala s režimem 5 jídel denně, hodně často se mi stávalo, že jsem se ráno najedla, pak šla v práci až na oběd a pak pojedla zase až doma večer, což bylo špatně, zazdívat svačiny. Teď už se na ně snažím myslet, dokonce to mám tak, že tu dopolední mívám sladkou, třeba jak píšeš, tvaroh plus ovoce nebo třeba nějaká buchta a ovoce a tím pádem mám cukry doplněný a už mně nehoní mlsná odpoledne a to mi stačí třeba zeleninový salát, nebo tmavý pečivo se sýrem, šunkou a obložený spoustou zeleniny.
    A jinak, já se nevyhýbám ničemu, snažím se, aby ta zdravá strava převažovala, ale občas taky zhřeším a jdeme do cukrárny, na pizzu a tak, já si myslím, že když to není pravidlem, tak se občas zhřešit může:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi prave vyhovuje ta prvni polovina dne sladka :). Ja kdybych jedla jen 3x denne, to bych mela fakt hlad :D. A s tim hresenim si to myslim taky :)

      Vymazat
  2. Veru kolko merias a vazis? Paradna postava, velmi zenska!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Merim 167 a vazim 64 kg :). Prijde mi, ze se mi vaha ted moc nemeni, ale ta neni pro me podstatna. Vic se mi meni cm :) a dekuju

      Vymazat
  3. Snídaně, obědy i večeře mívám podobně jako ty, ale ty svačiny mi dělají problém vím, že je to špatně, ale i přes to je většinou vynechávám a jen občas si mezi snídaní a obědem dám kousek nějakého ovoce. Jinak jím převážně jen třikrát denně :/ :)
    Můžu se zeptat jak to máš s váhou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne by ta svacina fakt chybela :). Vazim 64 kg, ted jsem se kvuli Vam zrovna zvazila :D ale spis se divam na cm, protoze kdyz chodim do posilovny, clovek ma pak vice svalove hmoty :)

      Vymazat
  4. Parádní postava, ty nohy ! :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju :) a jinak Teri maji ted ten makeup na nohy od Dermacolu za 109 v DM :)

      Vymazat
    2. Jeee ty sis vzpomněla? Děěkuji ♥

      Vymazat
    3. Vzpomnela Terezko, hned jak jsem to uvidela :D udelam na nej i clanek, tak treba se pro koupi rozhodnes :) Myslela jsem, ze je drazci, cena 109 se mi zda super :)

      Vymazat
  5. Fiiiha vyzeras paradne Veron! Nechcela by si sa cviceniu a strave venovat aj nejak profesionalnejsie? Napr ako fitness trenerka alebo vyzivova poradkyna? alebo napriklad fitness? Vidno ze to mas v krvi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vis ze ja nad tim prave premyslim :) tedka me ceka snad posledni rok VS a uvidim co pak bude, ale uz dyl se mi honi tyto myslenky :)

      Vymazat
  6. Super článek, moc mě tyhle ohledně fitness a jídla baví :))

    OdpovědětVymazat
  7. Máš krásnou postavu. Já si na snídani dávám musli s jogurtem, ale nejím tak pravidelně jako ty. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Marťo :) já už jsem vlastně takhle pravidelně fakt jedla od mala a vyhovuje mi to

      Vymazat
  8. Veru, máš skvělou postavu! :) Při čtení článku jsem se úplně styděla, když jsem si představila, jak se na VŠ stravuju já.. ale doufám, že příští semestr to vychytám líp a začnu se stravovat nějak rozumněji a pravidelně :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Domi, děkuju :) Pokud jsi četla můj předchozí článek, tak tam právě byla řeč o VŠ, že i já jsem tam nejedla dobře, protože nebyl čas, když jsme měli školu od rána do večera a ještě mi trvalo, než se tomu novýmu prostředí přizpůsobím. A pak jsem si řekla dost a zase se vrátila k tomu co předtím a ještě lepšímu :)

      Vymazat
  9. Co jsem se tady dočetla v komentářích máš úplně stejnou váhu i míru jako já ale přijde mi že ty máš lépe vypracovanou postavu, co takhle ještě napsat jak moc se během dne hýbeš. Co se jídelníčku týká, máš ho dobře vyrovnaný a složen z jídel které i mě chutnají. Můj jídelníček je takový že si ho dopředu neplánuji. Jím všechno až na vepřové typu zabijačka apod., miluji ryby a ty se také snažím mít každý týden alespoň 1*. Moje největší chyby ve stravování jsou málo zeleniny(syrové) a to že si dost často dopřeji sýry ale ty hodně tučné a 20 nebo 30 % sýr mi prostě nejede. Do fast foodu nechodím ale občas 2-3* ročně taky zajdu na nějaký ten hot dog nebo kebab a sladkému také neodolám. U mě je největší problém málo zeleniny, sladké a chtělo by to větší disciplínu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Článek o mým pohybu bude taky Teri :). To já si ho takhle docela plánuji, protože chodím vždycky na jeden velký nákup a tam už si rovnou nakoupím, co budu ten týden na bytě jíst, abych nemusela do obchodu lítat pořád. To jo, disciplína je důležitá :D. To já mám zeleninu ráda, třeba i jsem měla nakrájenou zeleninu a k tomu cizrnovou pomazánku, mňam, ani pečivo není potřeba :)

      Vymazat
  10. Díky za inspirativní článek plný motivace, jinak máš úžasnou postavu. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek :) Já na snídani miluju ovesnou kaši, kterou si dělám nejčastěji s nějakým ovocem a sušenými brusinkami. Jinak miluju ořechy a vždy doma máme misku s mixem oříšků, které si můžu kdykoliv dát :) -L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, sušené brusinky mám taky ráda a i hodně goji. To je super, že máš ořechy vždycky po ruce, jsou to zdravý tuky pro tělo :)

      Vymazat
  12. Veru, já musím říct, že jsem staky naučila jíst pětkrát denně. Popravdě bych asi měla hlad, kdybych si nedávala svačiny. A podobně jako ty se snažím jíst ovoce, jogurty, sýry. Já na čem musím zapracovat jsou snídaně. O víkendu si je vychutnávám ale přes týden to trochu šidím a vím, že to je špatně. Jen jsem líná vstát o těch 15 minut dřív :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych měla Peti hlad a velkej :D. Tak to já i kdybych měla vstávat kdykoliv ráno, tak prostě snídani mít musím, jinak bych myslím omdlela někde po cestě :)

      Vymazat
  13. Máš krásu postavu! ;) si dôkaz toho, že strava je veľmi dôležitá. Dúfam, že podobných článkov tu budeš mať viac.

    OdpovědětVymazat
  14. Také se snažím jíst 5x denně a co nejvíc zdravě a vyváženě, většinou se mi to daří, jen to sladké to je pro mě největší lákadlo, kterému ne vždy zvládnu odolat :-) Máš moc hezkou postavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě taky :) obecně já jsem na všechny mlsoty :D a děkuju

      Vymazat
  15. Wow. Tak to je teda postava snů:) Moc ti to sluší:)
    Co se týče mě a jídelníčku, tak se hrozně mění. někdy mám období, kdy nejsem schopná jíst skoro vůbec, jindy zase jím pořád a pak jsou dny, kdy se hlídám. A pořád se to střídá dokola - podle stresu :D Není to moc zdravé, já vím :)
    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju kočko :* No zdravý to nejspíš není, ale je super, že to aspoň víš a vždycky se s tím dá něco dělat :)

      Vymazat
  16. krásnu postavičku máš :) pekný článok, v niečom mám úplne podobnú stravu :)
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
  17. To je super! Jídelníček úžasný, stejně jako tvůj přístup :).

    OdpovědětVymazat

Děkuju za Vaše komentáře :)

Veru. Používá technologii služby Blogger.
Děkuji moc za každý komentář :*